Kantoorklachtenregeling Abbink Spaink Advocatuur B.V.
Deze regeling is opgesteld voor Abbink Spaink Advocatuur B.V. en mr. Laurens Abbink Spaink en beschrijft de procedure voor het behandelen van klachten van cliënten.
Artikel 1 Begripsbepalingen
– Klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt over de totstandkoming en uitvoering van de overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie.
– Klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt.
– Klachtenfunctionaris: mr. Laurens Abbink Spaink, advocaat bij Abbink Spaink Advocatuur B.V.
Artikel 2 Toepassingsbereik
- Deze regeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Abbink Spaink Advocatuur B.V. en de cliënt.
- Klachten van schuldenaren over buitengerechtelijke incassowerkzaamheden vallen eveneens onder deze regeling.
Artikel 3 Doelstellingen
- Constructieve behandeling van klachten binnen een redelijke termijn.
b. Vaststellen van oorzaken van klachten.
c. Verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening.
d. Training van medewerkers in cliëntgericht reageren.
e. Behoud en verbetering van cliëntrelaties.
Artikel 4 Informatie bij aanvang dienstverlening
De advocaat wijst cliënten vooraf op het bestaan van deze klachtenregeling en de toepasselijkheid ervan. Niet opgeloste klachten worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank.
Artikel 5 Interne klachtprocedure
- De klacht wordt doorgeleid naar de klachtenfunctionaris.
- De klachtenfunctionaris stelt de betrokkene op de hoogte en biedt gelegenheid tot toelichting.
- Er wordt gestreefd naar een oplossing.
- Binnen vier weken wordt de klacht afgehandeld of een nadere termijn gemeld.
- Klager en betrokkene worden schriftelijk geïnformeerd over het oordeel.
- Bij tevreden afhandeling tekenen alle betrokkenen het oordeel.
Artikel 6 Geheimhouding en kosteloze behandeling
- De klachtenfunctionaris en betrokkene houden de klacht vertrouwelijk.
- De behandeling van de klacht is kosteloos voor de klager.
Artikel 7 Verantwoordelijkheden
De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling en houdt klager en betrokkene op de hoogte.
Artikel 8 Klachtregistratie
Klachten worden geregistreerd en periodiek geëvalueerd om herhaling te voorkomen en de dienstverlening te verbeteren.
Abbink Spaink Advocatuur B.V.
mr. Laurens Abbink Spaink